HTML

Modellezés - RC tankot építek önerőből (Panther G)

Eltökéltem, hogy nekem kell egy RC távirányítású tank. Mert az vicces és jó. Mást nem játszani biztosan. Ilyet lehet venni, csak az ára borsos én meg szegíny diák vagyok. Dehát minek is tanulok mérnöknek, ha nem azért, hogy magam is összehozzak egy ilyet? Úgyhogy belevágok. Egy 1:35 méretarányú Panther tank makettet alakítok át rádiós távirányításúvá. Ha érdekel a modellezés, makettezés a haditechnika, vagy csak kíváncsi vagy mire jutok a dologgal, akkor nézz be!

Friss topikok

  • csukesz90: Kíváncsian várom a folytatást :) (2010.01.10. 23:41) A kezdetek

Linkblog

Archívum

A kezdetek

2010.01.02. 01:56 :: Kappan

Ja! Azt még meg kell jegyeznem, hogy azért személyes megjegyzéseket is bedobok majd néha, mert úgy sem tudom megállni. Akit ez nem érdekel ne olvassa el, a többi szerintem ettől sem lesz rosszabb.

Írtam a bemutatkozós részben hogy RC irányítású Panzer V. Panther Ausf G tankot építek 1:35-ben. Miért ilyet? Mert!

A Panther (Párduc) harckocsi szerintem a 2. világháborús haditechnika remeke, egyetlen baja, hogy német... Túl precíz, túl dárga.

A PzKpfw V "Panther" (Sd. Kfz 171.) tervezését a németek a '41-ben, a Keleti fronton szerzett igen kellemetlen tapasztalatok alapján kezdték el. Történt ugyanis, hogy a nagy Orosz tesvír megtámadása után a németek belefutottak a T34-esekbe amelyek rommá lótték az akkor hadrendben álló Panzer III. és IV.-eseket.

A Párducok gyártása '43 januárjában kezdődött el. Az első sorozatgyártott típus az Ausf. D volt (Azsführung=változat). A legsikeresebb és egyben legjobb G változat első darabjai '44 februárjában dübörögtek ki a gyárak kapuin.

Na minő meglepő, én is a G változatot építem meg.

És miért 1:35? Egyszerű. 1:16 méretarány létezik, van, de nem az én pénztárcámnak való... Egyedileg legyártani meg... hát elkezdtem a terveket, sokminden meg is született 3D-ben (Solid Edge-ben legalább gyakoroltam kicsit) de hát a lánctalp szemeinek legyártása meghaladná a türelmem. 1:35 meg létezik, beszerezhető, és reményeim szeint megfelelően át is tudom alakítani.

Na szóval mit is tud egy Rc tank? Sokmindent. Az alap, hogy tud menni előre hátra jobbra balra. szintén alap, hogy forog a torony meg elemhető a lövegcső. A nagyobbak közül van amelyik infrával lődöz, így tankcsaták bonyolíthatóak. Van amelyik airsoft tölténnyel lő, vicces lehet. Van amelyiknek olyan a hangja mint az eredetinek, na ennek is megvan a feelingje.

És akkor mit tudjon az enyém? Megelékszem azzal, ha az alap mozgatási funkciók megvannak.

Jön az elvi tervezés. Na szokás szerint itt kezdtem bonyolítani a dolgokat..... Ugye hogy megy a tank? Meghajtják a lánctalpat. És hogyan fordul? Az egyik oldalon gyorsabban forog a lánctalp mint a másikon. A valóságban ez az áttétel változtatásával illetve differenciált fékezéssel történik. Rc modelleken meg két külön motor hajtja a kér oldalt így lehet vezérelni. Ez praktikus jól működik de nekem uncsi :D

Maradjunk a differenciált fékezésnél! Egy nagyobb motor hajt, a szervó meg intézi a kormányzást. Ez már csak azért is jó, mert igazából egy olyan motorom lesz ami zabálja az áramot és foglalja a helyet. Kisebb méret, kisebb tömeg, ami az 1:35 méretaránynál nem hátrány.

Ja merthogy természetesen villamos meghajtású lessz, a mini benzinmotorokat meghagyom az autómodelleseknek.

Ellenben az erőátvitel helyigényes lesz ami meg nem előny. De ha már erőátvitel meg minden, akkor legyen benne váltó is, az izgalom kedvéért. Józan (értsd 3 sör alatt) mérlegelés alapján 2 fokozat lesz, egy "nyuszi" a szobában való hülyüléshez, meg egy "teknős" ha kivinném a játszótérre a homokozóba.

Ennyit így első bejegyzésre, nincs kedvem többet írni, de ígérem folytatom. Remélem érdekel is majd valakit.

Most megyek is kialszom az estét... Egyébként is lehet sajnálni érte, ismét lerongyoltam magam fizikailag. Van egy nagyon kedves lányka ismerősöm, barátom, aki karatézik. Ráadásul komolyan és amennire én látom eredményesen is (versenyek döntőse, stb...). Na most mi szoktuk egymást gyapálni, mint két rossz testvér....

A történet egyszerű: Szilveszter, albiparti, "némi" szesz nomeg a szokásos cívódás. Belestem az ágy mellett sorakozó ásványvizes palackok csapatába. És az egyik kupak a bordáim között kötött ki.... Nem jó érzés, csak felelőtlen idiótáknak ajánlom otthoni kipróbálásra.

A nap idézete: "A világ egy rossz tréfa, amit unalmában eszelt ki a Mindenható. Biztos másnapos volt." - Jack Higgins

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rc-panther.blog.hu/api/trackback/id/tr161638604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csukesz90 2010.01.10. 23:41:42

Kíváncsian várom a folytatást :)
süti beállítások módosítása